Psychologické taktiky influencerů
Přepis je k dispozici pouze pro předplatitele
Díky předplatnému získáte:
- Více jak 400 chytrých podcastů ze světa práva, daní, účetnictví a personalistiky
- Audiotýdeníky - souhrnný týdeník aktualit
- Audiozákony - důležité zákony ve zvukové stopě
- Přepisy všech podcastů
- Mobilní aplikaci
Digitální influencerství funguje nejen proto, že ovlivnit lidské jednání včetně sklonu k nákupům je poměrně snadné, ale především proto, že jeho nátlak je skrytý. O jaké psychologické techniky se opírá a proč bychom o nich měli vědět?
Cílem marketingu je přimět lidi, aby dělali věci, které by jinak nedělali, nejčastěji kupovali produkty, které si koupit nechtěli. Jde o nátlak, který jež bývá o to účinnější, čím více se mu daří působit tak, že ho lidé jako tlak nevnímají.
Ani skryté ovlivňování spotřebitelů však není v marketingu nic nového, a digitální influenceři čili ovlivňovači (spíše manipulátoři) jsou jen jeho posledním nástrojem. Jejich působení má však i své vedlejší důsledky.
Na skryté či podprahové psychologické techniky, kterými se inzerenti snaží manipulovat spotřebiteli, poukázal ve své průlomové knížce „Skrytí přesvědčovatelé“ již před téměř sedmdesáti lety americký novinář Vance Packard. Manipulace, která se o tyto techniky opírá, začala být totiž již v jeho době prakticky všudypřítomná.
Dvě hlavní myšlenky této knížky jsou tak