Veřejnoprávní média z pohledu DPH
Přepis je k dispozici pouze pro předplatitele
Díky předplatnému získáte:
- Více jak 400 chytrých podcastů ze světa práva, daní, účetnictví a personalistiky
- Audiotýdeníky - souhrnný týdeník aktualit
- Audiozákony - důležité zákony ve zvukové stopě
- Přepisy všech podcastů
- Mobilní aplikaci
Dnešní téma je velmi specifické, protože se týká pouze dvou subjektů, a to České televize a Českého rozhlasu. Oba jsou podle zákona č. 231/2001 Sb. provozovateli vysílání ze zákona na základě svých vlastních zákonů: zákona o České televizi a zákona o Českém rozhlase. A právě z důvodu, že jsou provozovateli ze zákona nebo dle znění směrnice a že jsou veřejnoprávní, je jimi poskytované vysílání osvobozeno od daně. Výjimkou je vysílání obchodního sdělení, což je reklama, sponzorování a v případě televizního vysílání i teleshopping. Stejně tak se za obchodní sdělení považuje umístění produktu určeného k přímé nebo nepřímé propagaci – ono známé sdělení, že pořad obsahuje product placement.
Chytrý podcast Petra Vondraše na téma:
Osvobození od DPH pro veřejnoprávní média
Dnešní téma je velmi specifické, protože se týká pouze dvou subjektů, a to České televize a Českého rozhlasu. Oba jsou podle zákona č. 231/2001 Sb. provozovateli vysílání ze zákona na základě svých vlastních zákonů: zákona o České televizi a zákona o Českém rozhlase. A právě z důvodu, že jsou provozovateli ze zákona nebo dle znění směrnice a že jsou veřejnoprávní, je jimi poskytované vysílání osvobozeno od daně. Výjimkou je vysílání obchodního sdělení, což je reklama, sponzorování a v případě televizního vysílání i teleshopping. Stejně tak se za obchodní sdělení považuje umístění produktu určeného k přímé nebo nepřímé propagaci – ono známé sdělení, že pořad obsahuje product placement.
Česká televize a Český rozhlas by tak měli být typičtí představitelé subjektů s kráceným nárokem na odpočet