Vydáno:

Přepis je k dispozici pouze pro předplatitele

Díky předplatnému získáte:

  • Více jak 400 chytrých podcastů ze světa práva, daní, účetnictví a personalistiky
  • Audiotýdeníky - souhrnný týdeník aktualit
  • Audiozákony - důležité zákony ve zvukové stopě 
  • Přepisy všech podcastů
  • Mobilní aplikaci

Chci informace o předplatném

Vydáno:
Pohled: Výklad praxe

Dnešní téma je velmi specifické, protože se týká pouze dvou subjektů, a to České televize a Českého rozhlasu. Oba jsou podle zákona č. 231/2001 Sb. provozovateli vysílání ze zákona na základě svých vlastních zákonů: zákona o České televizi a zákona o Českém rozhlase. A právě z důvodu, že jsou provozovateli ze zákona nebo dle znění směrnice a že jsou veřejnoprávní, je jimi poskytované vysílání osvobozeno od daně. Výjimkou je vysílání obchodního sdělení, což je reklama, sponzorování a v případě televizního vysílání i teleshopping. Stejně tak se za obchodní sdělení považuje umístění produktu určeného k přímé nebo nepřímé propagaci – ono známé sdělení, že pořad obsahuje product placement.


Chytrý podcast Petra Vondraše na téma:

Osvobození od DPH pro veřejnoprávní média

Dnešní téma je velmi specifické, protože se týká pouze dvou subjektů, a to České televize a Českého rozhlasu. Oba jsou podle zákona č. 231/2001 Sb. provozovateli vysílání ze zákona na základě svých vlastních zákonů: zákona o České televizi a zákona o Českém rozhlase. A právě z důvodu, že jsou provozovateli ze zákona nebo dle znění směrnice a že jsou veřejnoprávní, je jimi poskytované vysílání osvobozeno od daně. Výjimkou je vysílání obchodního sdělení, což je reklama, sponzorování a v případě televizního vysílání i teleshopping. Stejně tak se za obchodní sdělení považuje umístění produktu určeného k přímé nebo nepřímé propagaci – ono známé sdělení, že pořad obsahuje product placement.

Česká televize a Český rozhlas by tak měli být typičtí představitelé subjektů s kráceným nárokem na odpočet