Šest případů vadné komunikace
Přepis je k dispozici pouze pro předplatitele
Díky předplatnému získáte:
- Více jak 400 chytrých podcastů ze světa práva, daní, účetnictví a personalistiky
- Audiotýdeníky - souhrnný týdeník aktualit
- Audiozákony - důležité zákony ve zvukové stopě
- Přepisy všech podcastů
- Mobilní aplikaci
Špatná, především nesrozumitelná komunikace může vznikat v důsledku nedokonalých komunikačních schopností, někdy i určitého komunikačního zlozvyku, který si zcela neuvědomujeme. Někdy tak může jít skutečně o drobnost, například nešťastný neverbální projev, který lze snadno překonat. Předpokladem je, že si svůj zlozvyk i jeho dopady uvědomíme.
Vážnějším problémem je, jde-li o komunikaci, která není „špatná“, ale záměrně špatná. Osoba či subjekt, jež se k ní uchyluje, ji volí zcela úmyslně, a většinou ji proto ani nechce změnit. Zpravidla ji používá ve snaze zastřít problém, chybu, někdy i svou neznalost nebo neschopnost, nebo skrýt své skutečné zájmy.
Tato „špatná“ komunikace ve skutečnosti žádným „komunikačním problémem“ není, a druhé straně nemá ani smysl ji vytýkat. Většinou totiž o ní či její povaze velmi dobře ví. Můžeme se však pokusit přesvědčit ji o tom, že tato komunikace nic neřeší, a vytváří jen další problémy i pro ni samotnou.
Jaké jsou nejčastější případy, kdy k této „špatné“, spíše však vadné komunikaci dochází?
Její podoby jsou početné a sahají od sklonu nekomunikovat nebo se komunikaci bránit, přes tendenci záměrně mlžit, zakrývat chyby, až po skl