Klimatické plány tranzice – právní nebo marketingový nástroj?
Přepis je k dispozici pouze pro předplatitele
Díky předplatnému získáte:
- Více jak 400 chytrých podcastů ze světa práva, daní, účetnictví a personalistiky
- Audiotýdeníky - souhrnný týdeník aktualit
- Audiozákony - důležité zákony ve zvukové stopě
- Přepisy všech podcastů
- Mobilní aplikaci
Názory vyjádřené v tomto podcastu jsou osobní názory autorky, nikoliv instituce, ve které působí.
Klimatické plány přijímá řada společností na dobrovolné bázi. Nově se s nimi ovšem setkáváme v legislativě o reportingu, navrhované úpravě o náležité péči podniků, boji proti greenwashingu či systému obchodování s emisními povolenkami. Co takové plány obnáší a jaké společnosti jsou povinny je zpracovávat?
Názory vyjádřené v tomto podcastu jsou osobní názory autorky, nikoliv instituce, ve které působí.
Klimatické plány přijímá řada společností na dobrovolné bázi. Nově se s nimi ovšem setkáváme v legislativě o reportingu, navrhované úpravě o náležité péči podniků, boji proti greenwashingu či systému obchodování s emisními povolenkami. Co takové plány obnáší a jaké společnosti jsou povinny je zpracovávat?
Klimatické plány tranzice se objevují jako nové způsoby zapojení podniků do opatření na zmírňování globálního oteplování. Bez přispění podnikatelů by byl přechod ke klimatické neutralitě nemyslitelný. Podle aktualizované Politiky ochrany klimatu v České republice se předvídá, že až dvě třetiny nákladů dekarbonizace ponese soukromý sektor.
Od přijetí Pařížské dohody v roce 2015 se stále více očekává, že společnosti vypracují komplexní „plány přechodu“, v nich